Faceți căutări pe acest blog

marți, 5 martie 2013

Prezidenţiale 2014 - de ce vom avea un tur doi

Conform Constituţiei (actuale) a României, art. 81, alin.2: 

"Este declarat ales candidatul care a întrunit, în primul tur de scrutin, majoritatea de voturi ale alegătorilor înscrişi în listele electorale."

Dacă în primul tur un candidat primeşte 51% sau 55% sau 62% din voturile acordate în primul tur, degeaba - tot urmează turul doi. Pentru ca al doilea tur să nu mai fie necesar, prezenţa ar trebui să fie considerabilă spre imensă iar performanţa respectivului candidat aşijderea:

La o prezenţă ca în 1996, un candidat ar trebui să obţină 65,7% din voturi pentru a câştiga direct din primul tur.

La o prezenţă ca în 2000, un candidat ar trebui să obţină 77% din voturi pentru a câştiga direct din primul tur.

La o prezenţă ca în 2009,  un candidat ar trebui să obţină 92% din voturi pentru a câştiga direct din primul tur.

Interesul faţă de prezidenţiale este în scădere, în parte şi datorită emigraţiei:

1996, prezenţă la vot: 76% din cei de pe liste
2000, prezenţă la vot: 65%
2009, prezenţă la vot: 54%

... iar nivelul de 40% din voturile exprimate în primul tur (nu 65%, nu 77%, nu 90%) a fost atins după 1990 doar de Ion Iliescu în 1992 şi Adrian Năstase în 2004. 

În cazul în care USL modifică acest articol din constituţie astfel încât să fie relevantă majoritatea voturilor valide, vom avea un indiciu important cu privire la dorinţa lor de a avea un candidat unic.

20 de comentarii:

  1. Cred ca s-a strecurat o mica greseala, in loc de "Pentru ca primul tur să nu mai fie necesar" probabil ca ar trebui "Pentru ca al doilea tur să nu mai fie necesar"

    RăspundețiȘtergere
  2. ... in rest articolul este excelent ca intotdeauna, multumesc

    RăspundețiȘtergere
  3. nu se mai poate dom’le…antonescu asta e culmea, l-a luat si pe stanisoara de la pdl.
    cred ca ma duc si protestez. asta e in stare sa-i ia si pe boc sau pe blaga. ar fi peste poate sa apara diseara basescu la cotroceni si sa zica ca in dec 2014 se va inscrie la liberali.
    piei drace!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. interviurile de recrutare a noilor membrii PNL sunt pe principiul: " te lepezi de satana ? "
      in alta ordine de idei, lovitura este strategica in planul imaginii, mai ales prin prisma faptului ca membrii PDL ar fi avut de ales intre 2 sau 3 rele iar acum descopera ca mai exista si o alta cale... absorbtia in pnl ....

      Ștergere
    2. sensule...intreba-l si tu pe banatean, daca se leapada sau nu...!

      Ștergere
    3. În numele meu și al familiei mele, îi mulțumesc doamnei Wolfgang pentru gestul ei amabil față de mine și familie, datorită femeii cu inimă bună și bună care m-a salvat din povara financiară și astăzi sunt din nou fără datorii după multe experiențe proaste din multe împrumuturi companie pe care nu am crezut-o că există o persoană care împrumută atât de bine, încă există, până când un prieten de-al meu mi-a prezentat această femeie minunată, doamna Susane Wolfgang, companie de credit și am citit despre cum a ajutat atât de mulți oameni să obțină împrumuturi, așa că dau un încercați cu o rată a dobânzii scăzută la 2%, în cele din urmă am primit 30.000 de euro, renovați-ne casa, și voi puteți încerca, căutați împrumut pentru a începe o afacere, împrumut auto, factură pentru casă sau taxe de școlarizare contactați-o în orice moment prin e-mail : susanewolfgangkredit@gmail.com,
      WhatsApp; +436703080448

      Ștergere
  4. Va fi tur doi în situaţia în care nu se va modifica Constituţia, dar din câte ştiu şi articoul respectiv este vizat.

    RăspundețiȘtergere
  5. Domnule laurentiucat, nu e nimeni culmea. Asta este dictatura, asa se formeaza... in primul pas USL = PCR cu o majoritate de 100%, apoi Antonescu = Ceausescu :)
    Chiar nu imi face placere sa citesc ceva anti USL in perioada asta. Toata lumea il injura inainte de alegeri pe Basescu (ca deh, cei care au candidat 'noi' in politica din partea ARD sunt fratii lui Basescu si rudele lui, nu sunt oameni cu pareri, doar marionete) ... acum v-as ruga sa mentineti unisonul domnului Cacarau si al domnului Ponta, cum ca nu intram in Schengen din cauza lui Base, Base e de vina pentru tot , etc.
    Eu vad insa ca tara e in continuare intr-un trend descendent. Sa fie oare tot Base de vina sau inaptii USL-ului? :)

    La subiect: titlul mai bun era ' de ce se va modifica Constitutia?' . Explicatia din articol e excelenta, doar ca se va modifica sa ajunga Cacarau pe scaunul lui Base fara stres. :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. dupa ce boc si mru in calitate de utc-siti vopsiti in populari au bulibasit reformele si au chinuit populatia degeaba, acum aveti alta papusa ale care sfori le trage nasul dvs de la cotroceni.
      domnule banatean, succesuri in miscarea populara cu cristi diaconescu promotor al dreptei!

      Ștergere
  6. Vreau să întorc toată slava lui Allah asupra a ceea ce folosește mama Alicia Radu în viața mea, numele meu este Yetty Sunarsih din Sandakan în Malaysia, eu sunt văduvă cu 3 copii, soțul meu a murit într-un accident de mașină și de atunci viața a devenit foarte nepoliticoasă pentru mine și pentru familia lui și am încercat să obțin un împrumut de la băncile de aici din Malaezia și mi sa refuzat și am dedus pentru că nu am nici o garanție și nu pot obține un împrumut de la bancă și sunt foarte trist
    în această zi, care a fost loială când am trecut prin internet, am văzut mărturia ROBBI cum a obținut împrumutul de la mama Alicia Radu și am contactat-o ​​să întrebe despre mamă și cât de adevărat este împrumutul de la mama Alicia Radu și ea mi-a spus că este adevărat și am contactat-o ​​pe Matcă Mama Alicia Radu și am solicitat împrumut și împrumut am fost procesată și aprobată și în 24 de ore am primit avertizarea mea de credit în contul meu și când mi-am verificat contul, împrumutul meu a fost intact și sunt foarte fericit și am jurat că orice companie care mi-a împrumutat împrumutul va da o descriere a companiei, așa că aș dori să folosesc acest mediu pentru a sfătui pe toți cei care au nevoie de un împrumut pentru a contacta pe Mama Alicia Radu prin e-mail: (aliciaradu260@gmail.com) prin e-mailul meu: (stilltysunarsihs850@gmail.com) pentru informații și, de asemenea, prietena mea Annisa Barkarya prin e-mail ei :( robbi5868@gmail.com)

    RăspundețiȘtergere
  7. Hello Everybody,
    My name is Mrs Sharon Sim. I live in Singapore and i am a happy woman today? and i told my self that any lender that rescue my family from our poor situation, i will refer any person that is looking for loan to him, he gave me happiness to me and my family, i was in need of a loan of S$250,000.00 to start my life all over as i am a single mother with 3 kids I met this honest and GOD fearing man loan lender that help me with a loan of S$250,000.00 SG. Dollar, he is a GOD fearing man, if you are in need of loan and you will pay back the loan please contact him tell him that is Mrs Sharon, that refer you to him. contact Dr Purva Pius,via email:(urgentloan22@gmail.com) Thank you.

    RăspundețiȘtergere
  8. Instituții de credit de împrumut MĂ MÂNCUȚI CÂND NU ESTE NICI O SPERĂ (loancreditinstitutions00@gmail.com)

    Bună ziua tuturor celor de pe acest forum, eu sunt John Michael din SUA, nu-mi vine să cred că Dumnezeu nu există cu adevărat până când nu am fost răscumpărat și salvat de la robie financiară ... eram în criză financiară și trebuia să plătesc niște facturi. Am încercat să caut ajutor de la bănci, dar în niciun caz, am încercat, de asemenea, să căut ajutor de pe internet doar pentru a întâlni escroci care s-au prefacut creditor privat și au făcut bani cu suma de 15.000 $ și nu mi-au primit împrumutul, nu până când DUMNEZEU m-a prezentat dlui. Ilie printr-un prieten care a fost salvat de la o problemă financiară și i-a fost acordat un împrumut de 100.000,00 USD de către domnul Elijah, așa că i-am luat sfatul și am contactat instituțiile de credit împrumut, iar în termen de o săptămână mi-a fost acordat un împrumut de 250.000 USD. sfatul meu tuturor celor care caută un împrumut la o rată a dobânzii scăzută de 2%. Fac acest lucru pentru că sunt atât de fericit că sunt în afara robiei financiare și sunt din nou plin de bucurie și viața este ușoară, mulțumită DUMNEZEU și domnului Ilie. Puteți contacta instituțiile de credit împrumutate prin (loancreditinstitutions00@gmail.com) SAU WhatsApp: +393510483991

    RăspundețiȘtergere
  9. Instituții de credit de împrumut MĂ MÂNCUȚI CÂND NU ESTE NICI O SPERĂ (loancreditinstitutions00@gmail.com)

    Bună ziua tuturor celor de pe acest forum, eu sunt John Michael din SUA, nu-mi vine să cred că Dumnezeu nu există cu adevărat până când nu am fost răscumpărat și salvat de la robie financiară ... eram în criză financiară și trebuia să plătesc niște facturi. Am încercat să caut ajutor de la bănci, dar în niciun caz, am încercat, de asemenea, să căut ajutor de pe internet doar pentru a întâlni escroci care s-au prefacut creditor privat și au făcut bani cu suma de 15.000 $ și nu mi-au primit împrumutul, nu până când DUMNEZEU m-a prezentat dlui. Ilie printr-un prieten care a fost salvat de la o problemă financiară și i-a fost acordat un împrumut de 100.000,00 USD de către domnul Elijah, așa că i-am luat sfatul și am contactat instituțiile de credit împrumut, iar în termen de o săptămână mi-a fost acordat un împrumut de 250.000 USD. sfatul meu tuturor celor care caută un împrumut la o rată a dobânzii scăzută de 2%. Fac acest lucru pentru că sunt atât de fericit că sunt în afara robiei financiare și sunt din nou plin de bucurie și viața este ușoară, mulțumită DUMNEZEU și domnului Ilie. Puteți contacta instituțiile de credit împrumutate prin (loancreditinstitutions00@gmail.com) SAU WhatsApp: +393510483991

    RăspundețiȘtergere
  10. Oferta noastră propusă pentru clienți în noul an este un angajament pozitiv și total, așa că colaborarea cu noi vă oferă siguranța maximă de a obține finanțare pentru că avem un rating A + în finanțare. Frank Loan Services (FLS) de-a lungul anilor a fost apreciat ca una dintre cele mai bune companii online cu o rată a dobânzii mai ieftină. Dacă aveți nevoie de finanțare, nu ezitați să ne contactați prin telefon (+1-713-389-6778) sau prin e-mail: k.frankloans@gmail.com


    E-mail: k.frankloans@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
  11. Assalamualaikum

    Numele meu este Kartika Fitri (kartikafitri74@gmail.com) din Bogor (Indonezia), în timpul pandemiei Covid19, afacerea soțului meu era îndatorată pentru că nu putea ține pasul, așa că am căutat online cum pot obține un împrumut personal pentru că nu am garanții, am contactat mai multe împrumuturi ale companiei dar se dovedește a fi escrocherii și escrocherii după ce le-ați trimis bani, nu veți mai auzi de ele

    Așa că am văzut o postare de la Mahammad Ismali (Mahammadismali234@gmail.com) despre un împrumut de la Dangote Loan Company Prin e-mail: Dangotegrouploandepartment@gmail.com cu dobândă de împrumut de 2%, așa că i-am contactat în urma procedurii lor și am primit împrumutul meu 500.000.000,00 IDR ( 500 de milioane) a fost aprobat și transferat către noi

    Vreau să mulțumesc Dangote Loan Company și Mahammad Ismali și vă mulțumesc pentru totdeauna, sfatul meu pentru oricine citește acest lucru nu vă mai pierde timpul în căutarea de împrumuturi în cazul în care contactați Dangote Loan Company și jur cu viața mea că sunt reale și legitim

    RăspundețiȘtergere
  12. Numele meu este Omar, sunt cetățean al Iordaniei. dar locuiesc în Austria. Am încercat să obțin un împrumut pentru a-mi începe afacerea, dar nimic nu mi-a ieșit până când nu navigam pe internet și am văzut pe cineva mărturisind despre cum a primit un împrumut de la instituțiile de credit de împrumut, așa că am copiat contactul (Loancreditinstitutions00@gmail.com) așa că i-am contactat și am solicitat un împrumut de 25.000 USD, care a fost aprobat și acordat, iar acum am început afacerea și totul merge bine. dacă doriți să obțineți un împrumut, vă rugăm să le contactați E-mail: loancreditinstitutions00@gmail.com sau utilizează și Whatsapp: +393510483991 și se aplică.

    Mulțumiri

    RăspundețiȘtergere
  13. Bună ziua tuturor, sunt doamna Maria din Ohio SUA, vreau repede să folosesc acest mediu pentru a da o mărturie despre modul în care Dumnezeu m-a îndreptat către un împrumutat legitim și adevărat care mi-a transformat viața din iarbă în grație, de la săracă la o femeie bogată care se poate lăuda acum cu o viață sănătoasă și bogată fără stres sau dificultăți financiare Așa că am solicitat o sumă de împrumut de 300.000,00 dolari SUA cu o rată a dobânzii scăzută de 2%, așa că împrumutul a fost aprobat cu ușurință fără stres și toate pregătirile au fost făcute cu privire la transferul împrumutului și în mai puțin de două 2 zile împrumutul a fost depus în banca mea, așa că vreau să sfătuiesc pe oricine are nevoie de un împrumut să îl contacteze rapid pe domnul Ilie: numărul WhatsApp: +393510483991
    E-mail: (loancreditinstitutions00@yahoo.com) nu știe că fac asta, mă rog ca Dumnezeu să-l binecuvânteze pentru lucrurile bune pe care le-a făcut în viața mea.
    loancreditinstitutions00@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  14. TREBUIE CITIT: CUM AM OBȚINUT ÎMPRUMUTUL DE 275.000,00 USD DE LA ACEASTA MARE COMPANIE NUMITĂ Instituții de credit pentru împrumut

    Bună ziua tuturor din întreaga lume, sunt Abdur Raheem, din Egipt, orașul Cairo. Sunt mamă singură a doi copii și eram blocat într-o situație financiară și trebuia să mă refinanțez și să-mi plătesc facturile. Am încercat să caut împrumuturi de la diverse firme de împrumut, atât private, cât și corporative, dar niciodată cu succes, iar majoritatea băncilor mi-au refuzat creditul, nu cădea pradă acelor înșelători de acolo care le numesc creditori de bani, toți sunt escroci, tot ce vor sunt banii tăi și nu veți mai auzi de ei, mi l-au făcut de patru ori înainte de a fi prezentat instituțiilor de credit pentru împrumuturi, cea mai interesantă parte este că împrumutul meu mi-a fost transferat în 48 de ore, așa că vă sfătuiesc să contactați împrumutul de credit Instituțiile, dacă sunteți interesat să obțineți împrumuturi și sunteți sigur că le puteți rambursa la timp, le puteți contacta prin numărul WhatsApp: +393510483991
    E-mail: (loancreditinstitutions00@yahoo.com) Fără verificare de credit, fără semnatar cu o rată a dobânzii de doar 2% și planuri mai bune de rambursare și program, dacă trebuie să contactați orice firmă cu referire la obținerea unui împrumut fără garanție, atunci contactați instituțiile de credit de împrumut astăzi pentru împrumut

    Ei oferă tot felul de categorii de împrumut pe care ei

    Împrumut pe termen scurt (1_10 ani)
    Împrumut pe termen lung (20_30 de ani)

    Oferă împrumuturi de genul

    * Împrumuturi pentru achiziționarea de proprietăți Împrumut la domiciliu ............., Împrumut pentru afaceri ........
    Împrumut de consolidare a datoriilor ....... Împrumut pentru studenți .........., Împrumut de înființare a afacerii
    Împrumut de afaceri ......., Împrumut de companie .............. Împrumut ipotecar
    împrumut pentru construcții ..... împrumut auto ........ împrumut hotelier .... împrumuturi personale..împrumuturi imobiliare etc.

    E-mail .......... (loancreditinstitutions00@yahoo.com) Număr WhatsApp: +393510483991
    Când vine vorba de criză financiară și trebuie să fii liber de criza financiară, atunci instituțiile de credit pentru împrumuturi sunt locul potrivit, te rog, spune-le doar că Abdur Raheem îți va conduce Norocul ....

    RăspundețiȘtergere
  15. Te gândești la un împrumut? Aveți nevoie urgentă de un împrumut pentru a vă începe propria afacere? Ai datorii? Aceasta este șansa ta de a-ți îndeplini dorința, oferim împrumuturi personale, comerciale și de afaceri și tot felul de împrumuturi cu dobândă de 2%, pentru mai multe informații contactează-ne prin e-mail (georgewilliamsloanfirm333@gmail.com)

    RăspundețiȘtergere

Arhivă blog