Faceți căutări pe acest blog

duminică, 29 decembrie 2013

Ultimele sondaje pe 2013 și doi factori supralicitați

Probabil ultimele sondaje publicate în acest an: CSOP (realizat între 13-20 decembrie) și CSCI (18-22 decembrie).

Cele două sondaje măsoară doar în parte același electorat:
Prezență estimată la europarlamentare conform CSOP: 31% din cei aflați în țară.
... conform CSCI: 40% din cei aflați în țară.

Opțiuni de vot europarlamentare, în procente:

 CSCI:  PSD 41, PNL 19, PDL 17, UDMR 6, PPDD 6, PMP 5, PRM 3, alții 3.
CSOP: PSD 39, PNL 18, PDL 19, UDMR 6, PPDD 4, PMP 3, PRM 3, FC 4, PC 1, alții (?) 6.

Mici diferențe: este intenția de vot pentru PDL mai mare decât cea pentru PNL? Care va fi scorul PMP? Trece PSD de 40% au ba?
O parte din răspuns: fiecare din cele două sondaje are o marjă de 3%.
O altă parte din răspuns: peste câteva luni, la momentul alegerilor, vom vedea ce și cum.

La prezidențiale situația rămâne cea observată în cam toate sondajele din ultimele luni:
- candidații opoziției joacă pe un palier de 30%
- Ponta > Antonescu în primul tur
- Ponta bate pe oricine în turul doi
- într-o finală Antonescu-MRU liderul PNL câștigă pe muchie.

Ca observație generală, se dă mult prea multă atenție evoluției în sondaje a următoarelor două lucruri:
1. "Scorul USL"
și
2. "Încrederea în Traian Băsescu".

USL este coaliția aflată actualmente la putere iar Traian Băsescu este președintele României. Însă...

E greu de crezut că USL va mai fi vreodată o opțiune pe buletinele de vot. Următoarele parlamentare sunt peste 1000 de zile. (parlamentul nu poate fi dizolvat conform Constituției actuale decât în circumstanțe cvasi-imposibil de îndeplinit). Deja scorul USL nu mai are legătură cu scorurile PSD, PNL, PC și UNPR adunate. N-a avut niciodată legătură cu scorul candidatului unic al USL la președinție - asta dacă va mai exista așa ceva.

Traian Băsescu nu va mai candida niciodată la alegerile prezidențiale. Încrederea de care beneficiază se transferă în mod ineficient (ca să vorbim inginerește) către PMP. Opțiunea pro-Antonescu/anti-Ponta pe care și-a exprimat-o public n-a schimbat nimic în sondaje.

Cei doi factori menționați mai sus pot avea importanța lor. De exemplu, Traian Băsescu poate încerca să direcționeze voturi spre un candidat propriu la prezidențiale. Dar să fim serioși. Chiar și așa candidatul însuși (însăși) ar avea rolul determinant.

Nu urmează prezidențialele din 2009, cu Traian Băsescu în prim-plan.
Nu urmează localele din 2012.
Nu urmează referendumul din 2012.
Nu urmează parlamentarele din 2012.

It's a brave new world.

57 de comentarii:

  1. Sondaje mincinoase. Nu cred ca pontanacul ii bate pe toti in turul 2. Se pot schimba multe intr-un an, pot fi arestari, dezvaluiri, inregistrari compromitatoare , poate fi chiar o revolutie adevarata in Romania.

    RăspundețiȘtergere
  2. O intrebare de om curios. Va intreb pentru ca aveti experienta, ati facut facultatea in SUA , nu la Romanika. Crin se mai poate reinventa, se mai poate rostogoli, da peste cap , pentru ca sa mai ramana in politica si dupa 2014(aka sa castige prezidentialele)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. În teorie poate. Nu-i va fi ușor, drumul e sinuos, dar poate. Trebuie însă să se pună pe muncă.

      Ștergere
  3. nu vad la csop intentia de vot la prezidentiale. o tin aia la secret?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai o tin, ca Predoiu nu sta bine, si el e catindatul celor ce au comandat sondajul.

      Ștergere
  4. doua sondaje de care ar trebui sa se jeneze in primul rand meseriasii si pe urma sa ne ferim noi, ca sa nu ne afecteze la cerebel...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adică? Ia zi, Laurențiu, cum crezi că stau lucrurile de fapt. La partide și la prezidențiale. În procente.

      Ștergere
  5. dupa mine, ascultand pe ici pe colo, ce mai zic comentatorii si sociologii, cred ca e cam asa:
    prezidentiale:
    1.ponta- 35-38%
    2.antonescu- 25%
    3.mru - 14%
    4.predoiu- 10%

    partide:
    -psd -38-40%
    -pnl -20-22%
    -pdl -15-17%
    -ppdd-5%
    -udmr-5%
    nu stiu daca intra si pmp in calcul electoral, dar daca da, ii trage basescu cu 5-7% .

    cum si se pare sondajul meu facut dintr-un sat din baragan, din informatii adunate din ziare,,net si tv?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. antonescu 23-25%
      mru- 12-14%
      predoiu 10-12%
      ca sa fie ca la ponta ...

      Ștergere
    2. Diferența între de ce ai scris și sondajele publicate e minoră. E cea de dinaintea micii erodării a PNL (martie-aprilie 2013). Cam atât.

      Ștergere
    3. posibil sa fie minora, ca doar nu s-a intamplat nimic spectaculos in romania ca sa dea lumea peste cap.
      eu "folosesc" aceste "date" ca sa vad ce incearca fiecare partid sa induca prin intermediul lor si ceea ce doreste sa ascunda.
      cred ca sunt singurele chestii bune la astfel de sondaje.
      parerea mea!

      Ștergere
  6. E interesant de vazut diferenta dintre scorurile din sondaje si realitatile "din teren". In teren s-ar putea sa conteze enorm urmatoarele lucruri:
    1. Avem alegeri in care se vor confrunta nucleele dure.
    2. Blatul primarilor din Opozitie cu Puterea e foarte probabil.
    3. Relatia feudalilor cu Centrul nu e foarte buna, baronii se cred tot in 2003.

    Cred ca PSD va lua un scor supradimensionat din cauza absenteismului pronuntat in afara bazinului de asistati sociali, cred ca "talibanii basisti" vor iesi destul de decisi la vot pentru PMP-FC-PNTCD-IRL, in timp ce PDL-ul va fi canibalizat atat din zona PSD-PNL cati si din zona PMP-ADA. Norocul PDL e ca poate atrage fosti votanti PPDD-isti si ramanerea Monicai Macovei in barca lui Blaga. Dar si PSD-ul va atrage cativa dintre fostii PPDD-isti. PNL nu va face o figura prea buna, caci votantii lor destul de comozi lor nu se vor inghesui. Daca PNL ramane la Putere va incasa in continuare ponoasele guvernarii, dar daca merge in Opozitie ramane fara resurse extrem de importante si va fi pus in fata unei scindari pe axa Chitoiu-Rusanu-Partidul Social-Liberal (fost PC). PPDD se va desfiinta, PRM e in razboi civil si in corzi.
    Va fi interesant.
    Imi place cum ilustrul si omniscientul Laurentiu jongleaza cu intentia de vot si increderea in diversele personaje politice.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    2. laurentiucat a eliminat comentariul. Când vedem "Acest comentariu a fost eliminat de autor" e vorba de autorul comentariului, nu autorul blogului.

      Ștergere
    3. Da, a raspuns intr-un comentariu nou. Stie Laurentiu cum sa se faca vizibil :)), nu vrea sa-i ajunga comentariul intr-un carnatz unde se vede mai putin.

      Ștergere
    4. ba nu. am facut vreo doua greseli gramaticale pe care le-am observat tarziu, dupa care am gresit pozitia postarii .
      ma ovi ma...eu nu vreau sa am dreptate ma daca nu e asa, ci doresc sa ma verific daca am un rationament corect.
      imi place de gazda noastra, desi avem simpatii politice diferite,ptr ca spre deosebire de alte locuri pe unde isi publica articolele ca: blogary,contributors, hotnews, aici pastreaza un spatiu liber si deschis comentariilor.
      de ex pe blogul la coltul strazii, daca nu canti cu corul esti data afara.
      pe jeopardy...dupa vreo 90 de comentarii de-o parte si de alta cica l-am jignit pe unu dintre "sefi" ca i-am citat din epigonii si urmarea a fost aut...
      ce ma distreaza cel mai tare e faptul ca toti astia pretind ca-s democrati, ca lupta pe libertatea cuvantului,bla,bla,bla...

      Ștergere
    5. Laurentiu Cat.
      Incearca blogul hiperbasist "Copacul din Padure". Aia s-ar putea sa nu te dea afara, caci stiu ca tin cativa postaci fost-uselisti, acum pesedisti pe acolo doar pentru diversitate. Tu nu esti chiar postac, doar fan inrait, deci s-ar putea sa ai dialoguri interesante pe acolo.

      Ștergere
  7. ma ovi,ma...eu nu umblu cu susanele si nici cu jonglerii. am zis ca astea ar fi procentele daca alegerile ar avea loc azi sau maine. si am facut asta raspunzand la intrebarea lui barbu.
    nu o dau cotita cu increderea in persoane care nu candideaza sau care au declarat ca nu au de gand sa candideze.
    daca crezi ca ai si tu o lista cu procente si pesoane. pune-o aci! pune si o lada de bere langa si vedem cine o castiga...
    ok?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Noul USL: PSD+PSL (fost PC)+UNPR 41%
      PNL: 18%
      PDL: 15%
      Noua DA: PMP+FC+PNTCD+IRL+NR+Eco+Agircultori: 10%
      UDMR: 6%
      PPDD: 4%
      PRM: 2%
      Altii: 4%

      P.S. Ar fi interesanta o analiza din partea domnului Mateescu a europarlamentarelor, legistlativelor si prezidentialelor din perioada extrem de scurta 2008-2009 pentru a estima in ce masura vom a avea o competitie intre nucleele dure la europarlamentare.

      Ștergere
    2. Ovi, e altă lume. Pe scurt, PDL s-a mobilizat foarte bine. Dar era alt PDL, cu alți primari și cu Băsescu.

      Ștergere
    3. si ma ovi...inca o chestie. pnl e in ofensiva in ardeal si omiti cartusul johannis care in opinia mea e inca pe teava si care poate fi tras de mai multe ori si in mai multe directii. adica si impotriva pdl in ardeal si impotriva psd ca un posibil inlocuitor al lui ponta in functia de prim ministru.

      Ștergere
    4. O intrebare: cartusul Johannis....de ce as fi sedus de Johannis?

      1-- in lupta cu coruptia este invizibil
      2-- solutii in politica externa ,idei,perspective,planuri.....invizibil
      3-- solutii economice,idei,perspective,planuri....invizibil
      4-- solutii in politica sociala nationala,idei,perspective,planuri....invizibil
      5-- solutii in cadrul USL,idei,perspective,planuri.....invizibil
      6-- solutii pentru PNL,activitate la varf .....invizibil
      7-- solutii,idei,replici,pozitionari la temele zilei......reforma sanitara,rosia montana,gaze de sist,buget,cresterea taxelor si a impozitelor,amnistie,superimunitate etc...........invizibil

      Un cartus ca asta e ....doar un glont orb.

      Ștergere
    5. o sa fie "orb" dca l-ai tras si n-a gaurit. pana atunci sta la locul lui.
      si e posibil sa fie glont ptr ca are notorietate si potential sa se pronunte pe orice tema.
      ca si orice cartus...trebuie si el tras la momentul oportun, adica nici prea devreme, ca poate nu ajunge la inamic...nici prea tarziu cand soarta bataliei e decisa. asta tine de valoarea comandantului si de modul cum stie valorifice la maximum capabilitatile subordonatilor. in cazul nostru fiind orba de antonescu.
      deocamdata are o carte de vizita bunisoara:
      -e antibasist ca perceptie a anului2009;
      -e gospodar, vezi sibiul;
      -e minoritar si face parte din cea mai pretuita minoritate de la noi, cea germana.
      -nu e perceput ca un personaj corupt.
      si or mai fi...
      dar e parerea mea. tu ramai cu a ta.

      Ștergere
    6. Ce inseamna antibasist in decembrie 2014? A adus antibasismul bani in cosul zilnic al romanilor? Vax !

      E minoritar ,face parte din cea mai pretuita minoritate de la noi, cea germana.............aia pe care am vandut-o pana in 1989 la bucata,neamt cu neamt,marca cu marca,din mare pretuire.Iar azi...il pretuim pe Johannis dar dam de pamant cu Angela Merkel,dupa care il trimitem sa faca bune intelegeri cu ea.....ca intre ei nemtii.
      E gospodar zici....dar nu se intereseaza mai departe de gospodaria lui.Ca sa fiu mai explicit......Johannis versus Arafat.....in timp ce Arafat s-a luptat ca sa faca lucruri bune la nivel national,ca de aceea au iesit romanii din toata tara ca sa il sustina,Johannis nu si-a depasit gospodaria...vezi Sibiul si doar atat.

      Despre coruptie...nu l-am auzit vreodata sa fi luptat pe frontul asta si sa fi condamnat punctual, macar coruptii condamnati definitiv..........la Johannis e cam in felul asta---URASC CORUPTIA DAR IUBESC CORUPTII !.........parerea mea!

      Mai exista un cartus orb .....Oprescu.Asta e al PSD.

      Ștergere
    7. Iohannis e un cartus din ala cu alice grele. Recunosc ca daca ar candida anti-PSD ar avea sanse. Problema cu cartusul Iohannis e ca trebuie sa treaca mai intai prin organele vitale ale lui Crin Antonescu pentru a-i lovi pe ceilalti. Si Crin vrea sa fie el Primadona, nu Iohannis... Partidul vrea si el alte chestii, uita-te la Chitoiu, Rusanu si Tariceanu.
      Oricum, Laurentiu, in ultimele luni ai coborat din sferele rarefiate ale useleului unit si competent care il va propune pe Antonescu la Presedintie pe teren ceva mai accidentat. De asemenea, trebuie sa constientizezi ca PNL nu poate da presedintele singur. Ori il da cu PSD-ul, ori il da cu Basescu SI cu Blaga. Eu i-as sfatui sa ramana cu PSD-ul, dar PSD-ul pare sa aiba deocamdata alte planuri.

      Ștergere
    8. ovi- pnl are mai multe variante ptr 2014 si oricare din ele poate fi castigatoare
      daca pnl actioneaza corespunzator. ii are pe antonescu,johannis si tariceanu care oricand pot face fata oricarui candidat al pdl sau psd.
      nansol e ca ptr psd inafara de ponta e doar geoana iar in pdl e predoiu sau ninci el.

      Ștergere
    9. daca pnl actioneaza corespunzator.....schnell, schnell, ja, so ist gut !

      ii are pe antonescu,johannis si tariceanu,care oricand pot face fata oricarui candidat al pdl sau psd. ....threesome !?

      Ștergere
    10. Dimpotriva,ma distrez de minune!

      Ștergere
    11. daaaaaaa! ai un ras strepezit...

      Ștergere
  8. Barbu :p, dialog cu soacra-mea, astazi dupa-amiaza. Mare PSD-ista.:
    "Astia sunt la fle, ai vazut cum pica Antonescu?"
    Nevasta-mea: "Pai ce treaba are Antonescu?"
    Soacra: "Pai nu vezi ce face?"
    Eu: "Ce? Matale nu-ntelegi ca Ponta e cel care are puterea?"
    Ea: "????"
    Eu: "Ia spune matale - Ai fost de acord cu legea amnistiei?"
    Soacra-mea, ca nu poate ceda si pentru ca tine cu PSD ca la fotbal, ai ei sunt buni indiferent daca fac prostii: "Pai depinde de la caz la caz!"
    Eu: "Nu e vorba despre nici un caz, cazurile sunt gratiate nominal. Adica matale vrei ca hotii, pungasii, violatorii, criminalii sa fie eliberati!"
    Ea: "AAAA, nu, nu ei!"
    Nevasta-mea: "Pai astia sunt condamnati pana in 7 ani"
    Socara-mea: "Da? Pai nu sunt de acord!"
    Eu: "Pai cine a impiedicat adoptarea legii amnistiei?"
    Soacra-mea: "Antonescu".
    Eu: "Pai si de ce scade Antonescu si creste Ponta, cand legea amnistiei a fost sustinuta de PSD?"
    Soacra-mea: "AAAAA..... Da de ce creste Isarescu? Asta ce a mai facut pentru tara?"

    The end.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu: "Pai si de ce scade Antonescu si creste Ponta, cand legea amnistiei a fost sustinuta de PSD?"....................................................Pentru ca cineva trebuie sa plateasca costurile guvernarii iar PNL-ul si Antonescu sunt buni de plata.Iata de ce PSD-ul nu doreste inca sa rupa USL-ul.Nici lui Basescu,nici opozitiei , nu le convine ca USL-ul sa se rupa acum.Opozitia creste incet dar sigur in procentaje.Acum un an in PNL se vorbea despre disparitia PDL ,se visa la Romania bipolara....un mare partid de stanga in jurul PSD si un mare partid de dreapta in jurul PNL.Azi vedem ca PDL e bine,nici vorba sa dispara sau sa fie inghitit de PNL.Deci....USL-ul este ok pentru toata lumea poltica ,mai putin pentru Crin si PNL.....exceptie fac doar baronii liberali, care ciugulesc zdravan de la masa puterii.Vorba ceea .....sa ciuguliti,bineeeee! Numai ca ....pe termen lung, pierd masiv.

      Ștergere
  9. mi-a placut asta a lui Ovi, "Noua DA: PMP+FC+PNTCD+IRL+NR+Eco+Agircultori: 10%"
    E adanca.
    Basescu = agricultor si ecologist, brat la brat cu Remus Cernea, Uniti Salvam, si pungestenii.
    lol de rofl. :))
    Eu as fi zis ca mergeau si niste unionisti acolo, pe modelul reformistilor...ahh, stai asa ca Leanca i-a zis de la obraz ca nu merge si cu unionistii.

    RăspundețiȘtergere
  10. predictie(pentru ca psd se va mobiliza prin furt foarte bine):
    psd 49%.
    pnl 14%,
    pdl 13%,
    ppdd 7%
    udmr 5%
    pmp 5%
    restul (sub 5%) 7%

    RăspundețiȘtergere

  11. *
    * *
    * *
    *_ _ *
    ||

    2014
    La multi ani !

    RăspundețiȘtergere
  12. fara misto... la multi ani si ...sa traiti bineee!

    RăspundețiȘtergere
  13. Pacat, pacat de Crin ca tot il saboteaza colegii de uniune! :)
    Oricum ca sa citez de la cineva: "Daca Crin Antonescu își dorește să fie președinte al României ar trebui să înțeleagă cu adevărat că, în ciuda tuturor populismelor, într-o țară democratică, statul de drept și Justiția indepdendentă sunt fundamentale. Fără ele niciun popor nu merge înainte."

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sorina matei...dixit! daca ar fi "judecat" cu aceeasi masura si cealalta parte...as fi zis : jos palaria!. asa, scos din context si ignorand sursa, e ok. suna bine. dar ma indoiesc de buna-credinta a d-nei matei, pe care ma abtin sa o caracterizez mai departe...

      Ștergere
    2. Pai sigur, doar Buscu e ok. Restul sunt basisti...

      Ștergere
    3. domnul meu...buscu da in toti. sorina matei da numai intr-o parte.
      ti se pare ca menajeaza pe careva? http://www.catavencii.ro/Banii-lui-nastase_0_9991.html

      Ștergere
    4. Buscu e genul ala care da in toti cand chiar nu mai poate sa-i laude pe ai lui si sa-i crtice pe "dujmani". Cum ar fi ca in anul 2014 dupa aproape doi ani de guvernare Ponta, sa-i ridice ode lui Victoras si sa-l rupa pe Chiorila in editoriale? Pai nici tu, Laurentiu nu l-ai mai citi, ca te-ai duce direct pe Sultanescu si obiectiv.info in cazul ala. Asa ca, "stimabilul" Buscu combate un pic si Puterea, dar tot "basistii" sunt in prim-plan.
      Sorina Matei a luptat cum a putut ea, ca jurnalist impotriva instaurarii unui stat mafiot. Buscu, dimpotriva, s-a instalat la masa Mafiei, voi ilustra asta prin stenogramele cu SOV:
      http://www.gandul.info/stiri/stenograma-vi-sov-catre-doru-buscu-academia-catavencu-trebuie-sa-raspunda-intereselor-lui-sorin-ovidiu-vintu-punct-7490789

      Pai asta e jurnalist? E un carnatar care vrea sa se imbogateasca din bani furati, un adevarat "liberal".

      Ștergere
    5. asta e...eu am "vazut " in discutii un tip care incearca sa se interpuna intre patron si restul salariatior. daca ai citi de buna-credinta ai vedea ce ii reproseaza sov lui buscu. ca e libertate si ca scrie fiecare ce vrea. ce ai fi vrut? sa plece toti si sa aiba libertatea de a muri de foame? oamenii au rate la banci, au familii...ideea e, daca dupa aceste discutii s-a schimbat ceva in politica editoriala. apropo..tu cum crezi ca se discuta la b1 sau la alte posturi tv? eu citesc o stire minimum din 3 surse de, multe ori adverse. si asta nu de azi de ieri ci inca de cand ascultam bbc,europa libera,vocea americii, rfi sau deutche welle...ca nu -ti place tie cum v-o trage buscu...mi se rupe. chiar ma unge la suflet cand intrezaresc frustrarea ce apare din randurile scrie de tine.
      asa ca "prietene" eu nu cunosc vreun om care sa nu aiba simpatii, antipatii si acestea sa nu razbata in exprimarea sa, in scrisul sau, in atitudinea fizica...ca buscu e mai antibasist... tocmai de aceea il pretuiesc, ptr ca si eu sunt. iar faptul ca el surprinde inca aspecte in aceasta directie care mie mi-au scapat, ma face sa-l apreciez si mai mult.
      asa ca domnu chestor.....era sa inchei da' mi-am adus aminte de ceva.
      ca sa nu o iei cu moscova, mentionez ca sunt filoamerican si prooccidental si am iesit in strada in 89 cand poate tu dormeai...sau erai camuflat dupa perdea.
      vine madam nuland acum sa ne traga de urechi ...ambasada sua invita csm la dscutii...
      suntem cumva colonie ? daca basescu a stat in genunchi trebuie sa stam toata viata?
      si ca sa nu crezi ca m-am luat dupa frunda te invit sa citesti discutia mea cu d-na sabina fati pe wall-ul ei si care e anterioara consilieruli lui ponta.
      daca maine nato declara razboi cuiva sunt gata sa ma duc sa ma inrolez si sa lupt , dar nu sa stau in genunchi. nu vreau sa ne trezim vreodata ca iar intoarcem armele la alt 23 august si sa bagam cutitul in spatele aliatului...

      Ștergere
    6. Wow, sa stii ca tirul asta imprasitat arata destul de tare a postaceala sau a pescuit cu trollerul, ca sa agheti cat mai multi pesti. Vezi ca ai uitat de poseta lui Nutzi, de Igas si de voturile la 0.45 sec. la ambasada din Paris :P

      Ștergere
    7. Hai Laurentiu Cat, nu te mai impauna cu inrolarea, ca la varsta ta nu se mai fac inrolari!

      Ștergere
    8. ai dreptate ovi. tocmai azi am facut 46 de ani...si nu mai pot fi mobilizat. dar,
      doamne fereste..!

      Ștergere
    9. @ anonim- http://dilemaveche.ro/sectiune/zi-cultura/articol/umorul-e-esenta-incorect-politic-interviu-simona-tache-mihai-radu

      Ștergere
    10. Perfect de acord cu Laurentiu pe chestiunea demnitatii chiar si din postura de servitor. Nu trebuie sa te injoseasca trimitand colonialisti de rangul 2 sau 3 ca sa te traga de urechi.
      Din cate imi amintesc, armata romana a fost singura din lume careia I s-a incredintat comanda unor trupe americane. De dupa al 2-lea razboi mondial americanii nu au mai facut asa ceva. Deci? Cum ramanem aliati demni sau slugi lipicioase la licurici?

      Ștergere
    11. Domnule sensu giratoriu, nu cred ca blogul domnului Mateescu merita asa ceva. Chiar e prea mult, sunt absolut coplesit de viziunea dumneavoastra. Nu e aici genul de public la care sa prinda aceste argumente atat de patriotice, dar, fireste (sic!), extrem de savante, cu o larga deschidere in ale geopoliticii. Va conjur, mai incercati la Roxana Iordache, Radu Tudor, obiectiv.info, dcnews, ghimpele, Adrian_Nastase:ministru->prim_ministru->blogger->detinut_politic, Intalnire cu Dan Voiculescu, jurnalul.ro. Veti avea mult mai mult succes acolo, in zone considerabil mai rarefiate, unde nu va veti risipi talentul precum margaritarele in fata porcilor!
      Cu multa consideratie si modestie, Ovi.

      Ștergere
    12. oviii! numai si numai ptr tine:
      http://www.contributors.ro/dezbatere/greselile-strategice-ale-presedintelui-%E2%80%93-esecul-final-al-unui-sistem-de-valori-dezastruos/
      e cam in mare ceea ce incerc eu sa-ti spun de multa vreme. ideea e ca asta e spusa chiar din sanu vostru...

      Ștergere
    13. Laurentiu Catrina,
      Articolul lui Cabuz e incredibil de slab. Chiar ma asteptam la mai multe din partea lui, mai ales ca e inginer elctronist si doctor in fizica. Tipul nu face altceva decat sa-si prezinte dorintele ca solutii. Eu vreau sa fie bine, deci planul e sa fie bine. WTF?!
      Unde mai pui ca binele pe care il vrea el e un fel de distributivism eco, la firul ierbii.
      Plus ca ii aduce lui Base personal (nici macar "basistilor") niste acuzatii mai mult decat paralale cu realitatea, as zice chiar acuzatii necoplanare.
      Deci daca Basescu personal e de vina ca se da spaga pe tren sau in scoli, putem linistiti sa ne inscriem in secta "Martorii lui Mi'ai Gadea".

      Ștergere
    14. si de asta ce zici? http://totb.ro/john-rawls-noul-liberalism-noul-contract-social-si-dreptatea-4-dummies/

      Ștergere
  14. Ponta , dupa tampeniile antioccidentale pe care le-a spus, poate fi taiat de pe lista viitorilor prezidentiabili. Nu cred ca America isi permite un nou Ianukovici sau un nou Erdogan in zona asta importanta pentru ea.

    RăspundețiȘtergere
  15. domnilor, presedintele nu a contat niciodata. in 2004 daca udmr si pc(pur) ramaneau langa psd(si puteau ramane) , era premier geoana. pc si udmr au cerut mai multe ministere si au primit (alianta da a fost mai darnica decat psd). in 2016, chiar daca ponta vrea sa ia udmr si ppdd la guvernare, toti se pot alia impotriva psd si sa faca guvernul. constitutia din 2003 nu impiedica asta si nici cea noua nu va impiedica acest lucru

    RăspundețiȘtergere

Arhivă blog