Faceți căutări pe acest blog

joi, 10 noiembrie 2011

Ce iubesc românii vs. ce iubesc britanicii

Lista celor mai apreciate 10 branduri din România în anul 2011:

1. Borsec
2. adidas
3. Mercedes-Benz
4. Dr.Oetker
5. IKEA
6. Coca-Cola
7. Nike
8. BMW
9. Jack Daniel's
10. Orbit


În Marea Britanie avem o listă niţel diferită:
  1. Mercedes-Benz
  2. Rolex
  3. BBC 
  4. Coca-Cola 
  5. Google
  6. Microsoft 
  7. BMW 
  8. British Airways 
  9. Apple
  10. Jaguar  


Mercedes-Benz şi BMW apar în ambele clasamente. În medie un britanic câştigă 3000 de euro pe lună, adică de 7 ori mai mult decât un cetăţean al României. Cred că este clar cine foloseşte un Mercedes şi cine visează.

Companii de stat avem şi noi, şi ei. Diferenţa este că ale lor sunt apreciate de cetăţeni: BBC e pe locul 3, TVR nu e nicăieri. British Airways apare la ei pe locul 8, Tarom pauză. Ca observaţie generală noi nu avem brand-uri media în top 10 - la polonezi sunt şapte în top 50.

În topul britanic nu apare nicio băutură alcoolică (deşi britanicii sunt buni consumatori), la noi apare Jack Daniel's (deşi suntem o ţară care bea beri în genere ieftine). Altfel spus, britanicii beau eficient şi fără să le prea pese ce beau, românii vor să creeze o impresie pozitivă atunci când sunt întrebaţi ce le place.

IKEA la ei este un brand banal, la noi ia un senzaţional loc 5. Bunul simţ gospodăresc se vede la locurile 1 (Borsec) şi 4 (dr. Oetker) din România.

Faptul că, în mod ciudat, e mai scump să cumperi articole de îmbrăcăminte şi încălţăminte în România decât în SUA sau UK se vede în faptul că adidas şi Nike ocupă locurile 2 şi 7 în România. Moştenirea epocii BUG Mafia e bine mersi, fascinaţia pentru pantofii sport e restricţionată în lumea civilizată la ghetouri de nevizitat.

În sfârşit, deşi suntem aparent o ţară tehnologizată, nu avem nici un brand de software sau hardware în primele 10. Britanicii au trei (Google, Microsoft, Apple).

Prezenţa Orbit în top 10 este logică, având în vedere că - la nivelul ţării -  folosim mai puţin de două tuburi de pastă de dinţi pe an, adică românul obişnuit se spală pe dinţi cam o dată la două-trei zile.

Ca să nu închei într-o notă funebră, este bine că Borsec - un brand românesc - a luat locul unu. Deşi dacă anumite referundum-uri vor fi luate în seamă, ar trebui să o identificăm drept "brand secuiesc".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Arhivă blog